Něco pro pány

Nemůžu to vydržet, takže, abych to dokončil z minula…

Prostě, na rovinu, ze všeho nejvíc mě fascinovala auta. To se prostě nedá. Něco takovýho jsem neviděl snad za celej život. A to už nejsem nejmladší a někde jsem už byl. Kdo nepatříte mezi “petrol heads”, jak tu říkají milovníkům aut, tak to radši nečtěte, byla by to pro vás nuda.

Jak jsem tak bloumal po tom městě a postupně narážel na čím dál zajímavější kousky, začal jsem si dělat takovou sbírku. Připadal jsem si tak trochu jako na houbách. Nebo na hřibech, jak by řekli na Moravě. Takže jsem si je hezky pojmenoval a seřadil podle toho, jaké mám houby nejradši. Za ty 4 hoďky jsem nasbíral:

4 praváky Pochybuju, že by to někdo nepoznal, ale pro jistotu: pravák = Rolls Royce.

4 křemeňákyTak to byly, prosím, Bentley.

4 kozákyTakže kozák (nevím, jestli tu houbu všichni znáte, roste většinou pod břízama) je Aston Martin, kdyby něco.

2 špičky

Kdo nesbíráte špičky, tak nevíte, co je dobrý, protože špička = Maserati.

1 ryzecTato houba u nás není zas tak úplně vzácná, ale zná se spíš pod svým druhým názvem – Lamborghini.

5 růžovek

Přátelé, jak jste sami poznali, nejvíce jsem ulovil mých nejoblíbenějších hub, a to růžovek, jinak zvaných též Ferrari. Zajímavá na nich byla jedna věc. Nejenom, že ani jedna z nich nebyla růžová, ale ona dokonce žádná nebyly ani červená. A to u Ferrari je co říct! Asi nemají Angličani červenou barvu rádi.

Nakonec jsem nasbíral i po jednom exempláři tří velice vzácných, i když možná méně známých mykologických úlovků. Pro potěchu petrol heads’eye vyfoceny raději z více stran:

Hřib peprnýTohle je fakt vzácnost veliká. Málokde to roste. Mybach! Garážová úprava luxusních mercedesů, ruční prácička.

Korálovec jedlý Jde o krásnou houbu, kterou ve zdejších končinách nazývají Lotus.

Bedla střapatá Na závěr tedy tato vzácná bedla, které se jinak také říká Tesla. Má na zádech takové střapce a v noci svítí jako žárovka.

Takže to jsou moje úlovky. Vlastně jen ty nejlepší. Ostatní houby se mi totiž už nevešly do košíčku. A ani mě nebavilo se k nim furt shýbat, mohly by se sekat kosou. Hlavně klouzků (Porsche) bylo mraky, pak žampionů (Jaguar), babek (Mercedes) a poddubáků (BMW). Ty mě všechny ale nechávaly v klidu.

Jednu houbu, které máme u nás plné lesy, jsem tu ale moc neviděl – holubinku. Dokonce jsem jich našel míň než růžovek. Prostě se jim tu asi nedaří.  Je to prostě Škoda!

No, konec srandy. Je to sice krása, ale fakt nechutnej luxus – ty obchody, domy a auta. Tak trochu zvrácený. Když si uvědomíš, že za jednoho takovýho praváka či křemeňáka by se uživila možná celá vesnice Bengálců tak na 30 let, tak je ti z toho spíš smutno…

Tož tak.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

