Taková procházka po městě

Ahoj lidi,

tak po čase zase pár řádek. Včera se naše komunita rozrostla o 2 spolubratry ze Slovenska, kteří tu budou na pár měsíců: Peter do ledna a Štefan (bývalý regionální rádce pro západní a střední Evropu) asi až do června. Na jednu stranu je milé potkat zase Slovany, na druhou nemilé. To proto, že doposud jsem neměl možnost mluvit česky a narušovat tak svůj anglický jazykový drive svou mateřštinou. To se teď asi trochu změní, bohužel. A to nemluvím o tom, že mi “kradou” signál z wifi, protože jeden bydlí vedle mě a druhý nade mnou. Jinak je mám ale docela rád…

Minulou sobotu jsem si dopoledne – po mši u sester – udělal procházku po městě. Tak tady je pár fotek. Začneme několika chrámy. Pravda, kostelíčků, tu moc nemají, takže jde spíš o chrámy umění či konzumu. Mezi těmi druhými vévodí The Harrod’s. Megaobchodňák, ale pozor: žádnej levnej supermarket. Samý začkový věci. Funguje tu už asi 150 let.Tady je jeho kolega ve vedlejší čtvrtě, ten je ještě o něco delší, ale zase ne tak slavný – jmenuje se Selfridges. Na Vánoce se tu připravujeme už nějakej ten měsíc…Pak jsem narazil na takové ty ještě víc vychytané obchůdky, většinou jsou ve čtvrtích Belgravia, Knightsbridge a Myfair. Asi to budete z vašich nákupů znát …Docela by mě zajímalo, co tak asi Dolce&Gabbana může produkovat za odpadky. Skoro bych se na ně i podíval, ale přišlo mi to trochu trapný…

Kousek dál mají prodejnu, kde se prý dají koupit docela pěkný malůvky…

Takže to byly obchody. Druhým typem chrámů jsou zdejší stánky umění a historie, říká se jim muzea. Nemluvím teď o vzácnostech, co ukrývají uvnitř, ale čistě o jejich vnějším vzhledu. Jedno z nich – Victoria and Albert Museum – je pár kroků od mé jazykovky, takže tam teď chodívam každou středu na 2 hodiny po škole. Vstup je tu zdarma (jako ostatně do všech zdejších státních muzeí), takže pohoda – little by little, step by step si to všechno procházím. No, řekněte sami, jsetli vám to nepřipomíná trochu kostel…Hned vedle je pro změnu Muzeum přírodních věd, trochu jak románský dóm, isn’t it? Jak jsou ti Angláni ale zbožní… Hned naproti muzeu je francouzská aliance, vidíte, chytil jsem obě vlajky.

Asi vás moc nepřekvapím, když řeknu, že v těch muzejích toho mají dost. Fakt jako hodně. Takže o tom někdy jindy.

Pokračujem v procházce městem. Londýn, jakožto hlavní město, hostí celou řadu velvyslanectví. A já jsem narazil na jejich hnízdo. Nachází se poblíž náměstí Belgrave Square. Později jsem zjistil, že těch hnízd je tu po Londýně víc. Takže tady Německo, Finsko a Španělsko. Pak se podíváš doprava – Španělsko, Srbsko, Katar (nebo Bahrajn?). Podíváš se doleva – no, tak takový státy snad už ani neznám……všechno v takových podobných příjemných bytovkách. Pak jsem si vyfotil nějakého jistě velmi významného odlitého občana Westminsteru se psy před velvyslanectvím Rumunska (si myslím…).No, a hned kousek odtud je již slovutný park Hyde Park, kde si každý dělá co chce. Má moc hezkou vstupní bránu. Poctivá kovářská práce.To jsme přešli ze čtvrti Belgravia do Mayfair. A zde je velvyslanectví ze všech nejvelvyslanečtější – Embassy of the United States. Před ním je náměstí či park Grosvenor Square se sochou pana prezidenta Franklina Delano Rooswelta,a o kousek dál pana generála Dwighta Einsenhowera.A toto je čelní fasáda.Kolem je několik vrstev plotů a betonových zátaras či ocelových zábran, hodně různých strážníků a četníků, prostě něco jako naše čára na Šumavě za komoušů.

Pokud jde o architekturu ve městě jako takovou, tak to teda nic moc. Kam se Londýn hrabe na Prahu či Líšeň. Přesto se našlo pár domečků, na který se dalo koukat…Toto už je vchod do Hotelu Ritz, co tu na rohu Picadilly a Green Parku nějakej ten pátek stojí. Prý tam dělaj nejlepší čaj v Londýně. Škoda, že jsem zrovna ňák neměl na čaj chuť…

Na závěr nový obraz z katolického kostela Brompton Oratory s čerstvým světcem kardinálem Newmanem.Asi by to chtělo trochu více luxů, že?

Jo, a ještě jedna věc. Na celý tý procházce (trvala tak asi tak 3 hodiny) bylo nejzajímavější něco úplně jinýho. To ale až příště.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

