Greeting from London

Hallo friends!

Tak už je to tady, hlásím se zpoza kanálu. Od středy bydlím v salesiánské komunitě v Battersea, což je jedna z mnoha londýnských čtvrtí na pravém břehu Temže. Komunita tu nemá jeden společný dům, ale celou ulici menších domků. Ta ulice se jmenuje Orbel Street. V pozadí vidíte farní kostel The Sacred Heart, který spravují saloši taky. Skutečně jsem ještě nezažil, aby nějaká komunita vlastnila půl ulice. Dřív (tak před 30 lety) tu totiž bylo tak 40 SDB, dnes stěží 10, a to včetně nás cizozemců. Jsou to takové dvojdomky, ve kterých jsou většinou 3 pokoje a nějaké ty společné prostory. Hlavní adresa komunity je 32 Orbel St., to je sídlo komunity – tzv. Rinaldi House. Tam míváme společné obědy a večeře a je tam obývák, kde se scházíme v pátek na odpolední komunitní drink – docela dobrej místní zvyk. O pár domů dál  je komunitní kaple (č.44)Kaple je taková celkem strohá a nudlovitá, ale milá.

Já bydlím v č. 34 (ty zelené dveře) v přízemí do dvora – z druhé strany, než je ulice.Pokojíček celkem útulnej. Má jedinou vadu – je hodně tmavej, takže i když dneska svítilo slunce celej den, v pokoji je tma. Před okny je totiž dvorek a dost vysoký a hustý listnatý stromy. Třeba až spadne listí, bude to lepší. Ale jinak super…Ten krb je samozřejmě plynovej a nefunkční. Ale hezkej…

Z druhé strany ulice je salesiánská škola, podle místních SDB hodně malá – pouze pro 400 dětí. Tedy, přesněji řečeno kluků.

V provincii prý mají ještě další 3 školy, ty jsou větší (přes 1000) a pro kluky i holky.

Dneska jsem si vyšel na růženec do okolí, je už druhý den krásně azuro, asi jako u vás. Zhruba 300m od nás teče Temže a přes řeku je krásný pohled na čtvrť Chelsea. Kousek za tou bývalou továrnou je schovaný stadión našeho Péti Čecha. Ještě jsem tam nebyl. Sám to nechápu, asi fakt studuju!?Toto je farní kostel čtvrti Battersea – St. Mary’s, pro změnu anglikánský. Hezky u vodičky…Jinak denní program mám asi takovýto: v 6:45 ranní chvály a rozjímání, následuje mše a pak snídaně. Někdy ve čtvrt na 9 valíme spolu s Davídem (Španělsko-Baskicko) a Andrzejem (Polsko, ale pak 12 let Jeruzalém) pěšky do školy na angličtinu. Je to přes řeku v takové zbohatlické čtvrti Kensington, kde je většina velvyslanectví. Kurzy jsou na 3 hodiny, takže v poledne zase mažeme domů na oběd. Odpoledne hezky domácí úkoly, znáte to, pak jdu běhat do Battersea Park, v 17.30 večerní chvály a pak večeře. Večer zase studium. Celkem lázně, zatím si to užívám.

Pokud jde o kurz, ta jsem ve třídě “Level 5” (ze sedmi) a je to docela příjemná skupina: 4 Kolumbijky a jedna Brazilka. Všechny moc šikovné, jak by se řeklo na Moravě. Jen ten učitel mi to trochu kazí – rodilý Brit jménem Aidan, asi 30 let.

Dnes mi udělal Hospodin (nebo sv. Antoníček, nevím, kdo v tom má víc prsty) velkou radost. Od pátku jsem postrádal mobil a už jsem se s ním vnirřně rozloučil. Dneska v poledne jsem ho našel zapadnutý (zapadený?) v křesle v obýváku. Inu, komunitní drinky…

That’s all for now.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

